GRILLAT!!


Åååå det är ju bara så vansinnigt gott!

Men först och främst.. jag var duktig och skulle vårstäda i trädgården och i uterummet. Jag såg ju i checklistan att trädgårdsarbete gav aktivitetspoints. JIPPIE, jag kan hålla på hela dagen! Jag började, men efter två timmar kunde jag inte resa mig upp.... Ryggen klarade inte mer, jag kunde knappt andas! Min första tanke var inte, Åh vad synd jag hinner inte med hela trädgården! Min första tanke var, FAN nu kan jag inte äta så mkt chips som jag ville!

Så det var den dagen! Jag fick lägga mig raklång på soffan istället, och jag kunde nästan se framför mig hur jag började svälla!

På kvällen grillade vi! Gud vad efterlängtat men framförallt GOTT! Helstekt fläskfilé som legat i marinad i ett dygn, klyftpotatis och ananassallad. Till efterrätt tog de övriga familjemedlemmarna grillad banan med choklad i och glass. Jag tog bananen men hade chokladsås gjort på vatten, sötningsmedel och kakao till istället. Gick lika bra "nästan"... Men det var helt ok.
 

Mitt tips på god marinad är:
olivolja
vitlök
honung
sweet chili & soursås
grillkrydda
soja

I kväll är det lördag och vi ska unna oss, istället för chips ska jag äta sombreros som är "nyttigare". Sen blir det väl en hel del popcorn.


Kommentarer
Postat av: Helen

Men så illa med ryggen....hoppas det känns bättre.

Skulle allt velat grilla jag med. Det får vänta till nästa helg.



Om trädgårdsarbete ger aktivitetspoints- vad gör då möblering, Lovar att jag gått minst 10 000 steg inomhus idag...det måste också ge lite hoppas jag.



Duktig du är som fixade egen chockladsås och hoppade över glassen.



Krya på ryggen- KRAM

2010-04-03 @ 22:52:50
Postat av: Jeanette W

Vad duktig du är, men aj för ryggen! Jag har helt sjukt nog jätteont foglossning FORTFARANDE efter Karl så jag kan knappt gå ut och gå utan att bli helt ledbruten =(



Vad är sombreros för nått?? Alla goda tips tas tacksamt emot =P



Är du månadsmedlem på vv? Man har ju internet till förfogande då och tyvärr är en sockerkaka utan fett lika "illa" som en med 50 grams fett i, när man lägger in alla ingredienser, bara så att du vet! Fast man känner sig ju lite nyttigare när man utesluter fett!



Jag måste ta tag i mitt igen, är sååååå dålig på att sköta mig så vågen visar 2 kg uppåt nu efter Manchester =´(



Äggletning är jätteroligt och mysig tradition, det får ni införa till Mira nästa år =P



PoK

2010-04-04 @ 08:07:59
URL: http://nufsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0