Lördagsångest, jag vill ha GODIS!!!

Alltså det här med viktväktarna, det gör mig tokig ibland, speciellt idag som lördag!

Jag vill bara kunna sätta mig vid ett uppdukat bord med förrätter, huvudrätter och efterrätter, men framförallt GODIS! Är det meningen att jag ska ha det såhär hela livet? Att inte kunna njuta av allt det jag tycker så mkt om? NU är det extra problematiskt eftersom jag inte får mjölkprodukterna heller.
Bara tanken på att inte kunna ha en godispåse med alla favoriter på bion gör mig ledsen och förbannad. Jag har till och med tänkt, ja, jag får väl börja röka igen för då var jag så smal så... Hur dum är man????

Nä idag är det en ledsam viktväktardag och motivationen är inte alls som den borde. Jag vill bara bli smal, utan att göra avkall på det jag älskar, mat, kakor och godis!

Bläääääää och känner mig som en fet tjock padda gör jag med!


Kommentarer
Postat av: Helen

Inte behöver du vara utan det i hela ditt liv! Du behöver inte ens vara utan det en endaste dag. Det enda som är viktigt att tänka på att man inte kan äta allt alltid.....



Kan du bara hitta något godis utan mjölk så tycker jag att du ska unna dig lite sådant. Det är du värd efter alla veckors kämpande.

Om man inte unnar sig ngt så blir det onödigt tufft.

Ibland när man är sugen så räcker det med att ta några bitar.....

Ingen bra idé att tänka på rökningen som en lösning....för du kommer att bli smal och fin igen utan det och du är redan på god väg. Du har bara hamnat i en svacka och den kommer du ur.



Fortsätt kämpa för du är otroligt duktig.



KRAM KRAM

2010-04-17 @ 19:25:49
Postat av: Lisa ♥

Förstår hur du känner det Malin, men glöm ej att det är bara utsidan! Ibland blir jag också sugen att börja röka igen då vikten bara tycks öka och öka...och inte kan man äta massa gott för då får jag gallkramper...urghh! Skumt man går upp då?? Fattar ej. Blir det så utan nikotinet? Mjölkprodukter tål man inte heller, suck!



Men du har nog det mesta många kan önska sig men aldig kan få. De hade nog drömt o att endast ha lite övervikt..hihi? Du är vacker som du är Malin, hoppas det är en tröst, gumman!

2010-04-17 @ 22:29:44
URL: http://heartoflisa.blogg.se/
Postat av: Martina

Det finns en bakbok med massa recept på bröd, kakor, tårtor och godis. Alla recept är mjölkproteinfria. Boken heter Mums. Jag fick min när jag gick med i Celiaki-förbundet..

2010-04-19 @ 21:04:09
Postat av: Malin

TAck Martina!!!

Tack Lisa!!!

Tack Helen!!!

2010-04-19 @ 21:23:26
URL: http://mirakelmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0