Vit kladdkaka! mmmmmmmmmmm

Det ska jag äta när jag får..... alltså när jag slutat amma och slutat äta mig tjock! Alltså aldrig?

Tillagning

3 ägg
2 1/2 dl socker
200 g smör
250 g vit choklad
2 msk konjak (kan bytas ut mot Likör 43, exotisk juice eller dyl)
2 dl vetemjöl

Glasyr:
150 g vit choklad
1/2 dl vispgrädde
florsocker

Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret och ta av det från plattan. Hacka chokladen och rör i den. Rör om tills den smält. Häll chokladblandningen, mjölet och konjaken i äggvispet. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader ca 30-35 min. Låt kallna och ställ i kylen. Hacka chokladen till glasyren. Koka upp grädden och ta av från plattan. Rör ner chokladen. Rör tills den smält. Låt glasyren halvstelna ca 5 min i kylen. Bred glasyren över kakan och låt den stelnna i kylen. Sikta över florsocker och servera med vispad grädde.


Idag var jag ute en låååång runda på en timme. Så skönt så det inte är klokt ju!! Jag njuter som bara den av att gå. Nu är det ett måste nästan, tänk att man kommit dit!! HEJA MALIN

Jag har städat och fixat nästan hela tiden, av fri vilja (och kanske lite för att det kommer besök). Mitt rum är så gott som klart, lite småfix kvar. Ger ett litet smakprov men där e lite att ordna med som gardinerna, mer saker ska upp, sängen ska sättas ihop m.m.



Var faktiskt duktig idag, Gabriel ville ha revbensspjäll till middag med pommes. Det åt dom andra och jag tog kyckling och rotfrukter istället och kunde därför unna mig en glass till efterrätt. Det gäller att prioritera =)

Kommentarer
Postat av: sara

mmmmmmmmums!

2010-04-02 @ 10:42:17
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Jeanette W

Jättefint rum Malin och JA, jag vill gärna se mer av ditt hem =P Hoppas att jag kan få se det irl nån gång också!



Imorgon ska jag åka till en heminredningsbutik och köpa lite smått och gott till övervåningen. Försöker och att få ordning på mitt hem med små prylar som gör så mycket, men det tar tid tyvärr!



Receptet på kladdkakan lät supergott =D

2010-04-02 @ 16:57:33
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Jeanette W

Sv: Haha, ja du och ändå har vi ingenting kvar mot vad vi haft :-D



Jag är så glad att det iaf töar undan fort =P



Ja det var så gott med ost och kex! År och dar sen vi åt det! <3



Snart får du också äta det <3



Kramar

2010-04-02 @ 21:16:21
URL: http://nufsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0