Hemåt! Som sonen säger "Vi är snart i Sver...

mms_img45783 (MMS)

Hemåt! Som sonen säger "Vi är snart i Sverige." Jaha det var dessa två veckor. Nu är det bara ett år till nästa års semester. Sammanfattningsvis så har det varit himmel och helvete. Jag började tjuta innan idag och vet inte riktigt varför. Panik för att allvaret börjar igen, att inte få se sin arbetsnarkoman till sambo så mkt som jag vill? Att barnen sitter inne på sina rum och bara kommer ut för att man tvingar dom? Eller tjöt jag för att mina förväntningar var för höga på semestern? Ja det finns säkert många anledningar, men en sak kände jag med säkerhet, att åka på campingsemester är inte semester för mig som mamma. Jag har varit uppe tidigast av alla varje dag och dukat fram frukost. Det har varit mitt eget val för att jag har velat att familjen skulle ha det bra. Men jag själv då? Dumma kossa, du är inte någon moder Theresa! Så jag hoppas få en morgon och lata mig på och att frukosten är framdukad. Men oj, jag glömde en sak, sambon jobbar så det är kört. Nä jag tjuter väl lite till då...


Kommentarer
Postat av: Petra A

Gumman jag är lika ding som du. Vänder ut och in på mig själv för att familjen ska ha dte bra. Och det vill jag ju verkligen att dom ska ha. Men om jag sätter mig en stund och läser en bok så sitter jag samtidigt och tänker på saker som jag kanske borde gjort ist. Inte för att någon annan i familjen kräver det (tvärtom faktiskt) utan för att jag tror att jag mår bättre när det är gjort. Tjuter gör jag också nu! Vill inte att barnen ska börja skolan igen. Jag vill ha dom hemma hela tiden och bara se dom njuta och slippa alla jobbiga läxor och alla jobbiga sociala relationer. Min snuffeluffar!

Vad sa jag med detta inlägget? Ja jag menar att du är inte ensam i knäppisklubben

2010-08-07 @ 08:51:37
Postat av: Helen

Känner så väl igen mig...hatar när semestern bärjar lida mot sitt slut. Det är som att den nästan aldrig hann börja innan den tar slut. Brukar gå in i en deppperiod när det drar ihop sig. Då gäller det att ha lite "projekt" till hösten och vintern så att det inte blir för drygt.



KRAM

2010-08-07 @ 12:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0