Kräks på perfekta gator!

mms_img18990 (MMS)

Kräks på perfekta gator! Var ute och gick och hamnade på en gata som var så perfekt så jag nästan undrade om jag verkligen fick lov att beträda deras helgedom. Hallelulja! Vid varje tomt låg inte ett endaste grässtrå åt fel håll. Stenarna blänkte som de finaste diamanterna och hade lagts dit med precision på milimetrar. Det är en jävla tur att jag inte bor där! Tävling mellan grannarna om vem som har finaste trädgården är inte min grej alls. Här står och ibland även ligger krattor och andra redsak huller om buller på gräsmattan sommar som vinter. Ogräset ser vi som ett vackert estetiskt inslag i vår utemiljö. Nej, jag kommer aldrig till att ha en perfekt trädgård, bara när svärföräldrarna kommer på besök.


Kommentarer
Postat av: Helen

Den gatan har jag aldrig sett och kommer aldrig att se.

Varför ska allt vara perfekt undrar jag? Förstår inte det alls. Hos är aldrig ngt perfekt- kan inte ens komma ihåg att det någonsin varit det heller och kommer aldrig att bli. Det får bli som det blir- och när andan faller på.

2010-08-15 @ 22:24:43
Postat av: elin erlandsson

haha du är underbar malin.

PUSS

2010-08-15 @ 23:11:08
Postat av: sara ♥

Jag tycker att det är perfekt om man ser lite ogräs I rabatterna, leksaker I trädgårn och en kvarglömd tidning I gräset :-)

2010-08-16 @ 03:15:52
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0