Accepterar man sig som 80 åring?

Funderar på en sak efter en dag på stranden. Jag gick bakom en ädre dam i kanske 70-80 års åldern. Hon gick där så sött med sin älskade och tittade faktiskt förälskat på honom vid flera tillfällen. Och då gick jag och tänkte på hur det känns att vara gammal? Har man accepterat sin kropp då eller är man fortfarande nojjig över bulorna på sidan (med finare ord; kärlekshandtagen) och den slappa rumpan som inte fått träning på ett bra tag? För mig känns det som att man måste vara så mogen och klok att man skiter i sånna triviala saker i den åldern och är tacksam för de åren man har kvar som frisk och pigg.


Jag har haft en helt fantastisk dag idag!!! Jag somnar lycklig!
- Frukost med älsk
- Lunch med underbara arbetskamrater och Sara som är hemma från Shanghai på Långa Bryggan i Bjärred! (Sara är slarvig på att blogga nu när hon är i Sverige och det är den blogg jag följer slaviskt! Shape up)
- Stannade på stranden en stund med Mira
- Fika med älsk på hans jobb
- Kvällspromenad och kvällsdopp hos syrran och ett glas rött!
- Jordgubbar när vi kom hem!
Nu hoppas jag att det blir ett bra slut med ;)


Långa Bryggan var ett perfekt badställe och mysigt och en helt otrolig räkmacka! Lite väl dyrt för drickan kanske? 28 kr för en glasflaska med Ramlösa. Man fick åtminstone motion, cirka 600 m ut!

Ett stort tack till er tjejer som var med på lunchen, det var så roligt och kul att höra att ni tyckte att jag var fin och allt annat ni sa som var så positivt!! TACK!! Love på er!


Kommentarer
Postat av: Petra A

Hoppas att det är så! 80 år.....hmmmmm. Ja då hoppas jag att man liksom är med fortfarande och dessutom har en underbar inre frid. Barnen och barnbarnen har kommit förbi de har hittat sina platser i livet och man kanske kan njuta utan fasansfull oro av barnbarnsbarn. Om man har en fin familj att njuta av vad betyder då lovehandles och hängrumpa?

Borde inte betyda ngt nu heller men nu handlar det ju också om hälsan, att faktiskt få bli en pigg 80 åring utan kärlkrampp och hysteriskt kolesterolvärde.

Puss på dig för att du är så duktig och bäddar för en pigg ålderdom med massor av familjenjut

2010-07-15 @ 07:22:50
Postat av: Lisa

Åh, så underbart! Själv är jag från Lomma, och Bjärred tillhör Lomma kommun. Därför har man tillbringat många timmar på dessa stränder.



Angående ålder så tror jag att man med åldern lär sig att acceptera sig själv som man är. Givetvis så påverkar allting runt omkring hur man känner och kriser har ju alla någongång. Men i det långa loppet, om man är lycklig, så tror jag att man kan vara nöjd trots sina skavanker. Man ska nog bara tänka på att framhäva det man själv har som är lite extra fint. Alla har något, jag lovar!



Nu tror jag iofs att just efter barnafödande så är man lite ur form och vantrivs ofta med sin figur. Detta är förklarligt pga att man inte har tid/ork att ta hand om sig själv för att babyn kommer i första rum. Och så ska det självklart vara. Dessutom lägger man ofta på sig en del under graviditeten vilket inte alltid är så roligt. Men jag lovar, med åldern då barnen blir äldre så ökar egentiden och då lär man kunna pyssla om sig själv och hålla sig i form. Har sett många 60 & 70:plusare som är i superbra form och verkar hur nöjda & glada som helst trots lite valkar här och var. Bara min åsikt och tanke, kramar från mig

2010-07-15 @ 20:30:27
URL: http://heartoflisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0