Tillägnat Karin som är trött på min blogg

Hihi, på världens bästa tjejträff igår fick jag höra sanningen mellan båda öronen av Karin.

(Låtsas citera fast jag skriver säkert inte ordagrant, jag skriver som jag uppfattade de hon sa...)

"JISSES Malin vilket förbannat tråkigt liv du lever, viktväktarna hit och viktväktarna dit.. En dag sallad och en annan dag ångest och den tredje dagen är det svält.. (förlåt Karin men så lät det). Har du inget roligt som händer i ditt liv, varför berättar du inte om dina shoppingturer? (Och då ska ni veta att Ullared var inte värt att nämnas)".

Ja så sa hon nästan, men det var helt okej, för det är precis så jag har känt det och jag håller på att kräkas på viktväktarna! Jag orkar inte vara viktväktare just nu, bloggen blir tråkigare och tråkigare för att jag upplever det som en fruktansvärd ångest med bantandet. Så nu pausar jag med den skiten och lever som jag vill ett par veckor.

Så är du här för att ha mig som ett gott föredöme får du nog blunda ett tag för nu ska jag smaka på goda viner och annat! Så TACK Karin, me like u♥ Av fyllehundar och barn får man höra sanningen och igår var vi nog både och va?

SOMMAREN ÄR KORT ;)


Kommentarer
Postat av: Petra A

Det gör du rätt i. Man får inte glömma bort att njuta och LEVA. Ibland njuter man oerhört av viktväktarnas fräscha och goda sallader tex och ibland är det bara nötter och vin som skapar njutning. ÄLSKA DIG, så njuter du!

2010-07-02 @ 18:37:54
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: Lisa ♥

Ja, förstår att du kräks på viktväktarna. Nu tycker väl du att jag inte behöver bry mig om sånt, men jag gick upp ganska kraftigt efter andra barnet. Nu har jag dock gått ner det men det tog några år. Man trivs ej med sin vikt när den skenar iväg.



Det enda tips jag kan ge är att äta det du är sugen på, inom rimliga gränser. Nästan allting går att göra någorlunda kalorisnålt. Man får mindre sug när smaklökarna får njuta och då man får lite variation med både varm & kall mat. Ljummen paj med sallad är perfekt..:) Jag gör alltid sås på 8% creme fraiche eller turskisk yoghurt. Problemet är ofta att man äter för mkt därför brukar jag tänka på att bara ta en portion som jag verkligen njuter av. Sedan om jag är mer sugen, så tänker jag att jag måste vänta typ en timme ...och då ta en liten bit till, om jag fortfarande är sugen. Ät lite och ofta, lovar...du rasar i vikt samtidigt som du njuter. Lycka till :)

2010-07-04 @ 15:31:47
URL: http://heartoflisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0