Fasta tuttar och orörlig rumpa

Idag har det varit full rulle i detta hus. Det har verkligen varit barnens dag, men i morgon är det MIN dag!

Vi var på fotbollsmatch, i stan och handla avslutningskläder till barnen, och på kvällen fick jag stå i entrén på Dansbandsgalan. Och det måste jag säga, jisses vad skoj! Jag fick träffa flera "gamla" bekantskaper och inte en enda var nykter ;)

Jag måste avslöja, det är inte roligt att ha ålderskris, för det har jag! Och jag märkte det så tydligt i kväll, jag blev nästan avundsjuk och småhatade alla små snygga 20-åriga tjejer med fasta tuttar och en rumpa som inte skakar i 10 minuter efter att man rört sig lite. Jag vill också va ung, grön och alldeles alldeles åååååå...
Nu är jag lite "dubbelmoralisk" för jag vill fortfarande ha det livet jag har med barnen, Fredrik, hus och så, men jag vill ha det som 20 åring. Det kan man inte va? För den erfarenhet jag har fått de senaste åren har gjort att jag njuter av det livet jag lever. Det är nog mest utseendet och att ha tiden framför sig som jag vill ha! Patetisk är mitt namn.....


Kommentarer
Postat av: Petra Azizov

Hahaha härlig bild....hahahaha. Visst hade detvarit underbart att ha fasta tuttar och orörlig rumpa....eller tja överhuvudtaget en fast KROPP. Men vi får trösta oss med att om vi varit 20 hade vi varit ute "på marknaden" fortfarande och det vill jag iaf INTE tillbaka till. Gillar att leva svensson och ibland lyxa till vardagen/helgen lite extra. (SATC2)

2010-05-30 @ 07:57:38
Postat av: Ellen

Hahahaha du är rolig du Malin..Tänk såhär att om 20 år har småtjejerna inte fasta tuttar och orörlig rumpa ;)

Kram

2010-05-30 @ 08:22:21
Postat av: Jeanette

Jag känner så väl igen mig i dig Malin och vissa saker kan jag acceptera och andra inte! Jag kommer att ställa mig inför kniven till vintern och rätta till mina värsta brister, men brösten får vara, dom kan man gömma i en snygg behå ;-)



Puss på dig och du är så underbart vacker Malin, även om det dallrar både här och där, hi!

2010-05-30 @ 08:32:34
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Lisa ♥

Ja, det är då verkligen inte lätt att vara kvinna....oavsett ålder. Visst är det tråkigt att åldras, för vem vill att allt ska hänga? Men jag kan trösta dig med att det kommer att hänga på 20-åringarna med..hihi, en vacker dag! Lovar! Dessutom så har alla åldrar sina grubblerier och bekymmer, så även dessa tillsynes lyckliga & smala 20-åringar. Ofta sitter de med kärleksbekymmer och är osäkra på sig själva. Usch, nä...tur den tiden är förbi..hihi! Då är det skönt att rymma in i filmens värld en stund..och du är fin som du är Malin, kramar från mig!!!

2010-05-30 @ 12:48:43
URL: http://heartoflisa.blogg.se/
Postat av: Helen

Det är konstigt det här med åldern....var sitter det gamla på en person? Sitter det i kroppen eller i knoppen? Vad kom först hönan eller ägget?

Tror att det är en blandning för när man är känner trötthetstecken i kroppen så påverkas knoppen, känner man sig gammal i knoppen så tycker man att kroppen också är gammal.



Jag vet inte om jag skulle vilja vara 20 år igen. Jo möjligtvis om jag fick vara 20 igen i den tiden som det begav sig. Att vara 20 idag är inte lätt. ARbetslösheten är enorm- man måste i princip plugga på universitet för att överhuvudtaget få ett jobb och inte ens det är en garanti längre. Samhället är "farligare" och man månar inte om relationer på samma sätt som det var innan. Dagens 20 åringar kommunicerar via internetkanaler och flest vänner på facebook vinner!! Vill man vara där igen- nej tack.



Men jag skulle inte säga nej tack till fast rumpa och en yppig fast barm ;-)

2010-05-30 @ 13:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0