Gammal vänskap rostar aldrig!

Igår var det en härlig dag, så härlig så att det kändes underbart att jag gick och la mig utan att skriva i bloggen. För det betyder att jag hade så mkt annat trevligt att sysselsätta mig med!

Jag hade inredningspartyt igår, superfina saker som vanligt! Det är prisvänligt och snyggt. Jag handlade inte så mkt men det blev två stora kronor och lyktor.

Det bästa med hela dagen/kvällen var att Tessan kom! Hon kom instormandes med en krullig Olle och pratglad Thea. Hela hemmet förvandlas till en varm tillställning när Tessan uppenbarar sig. Det första hon gör när hon kommer hit är att tända det stora ljuset på mitt köksbord, så nu är Jag här!
Sen pratar vi, skrattar och gråter tillsammans! Tiden räcker aldrig till tyvärr men jag ska snart hemsöka hennes familj över en helg i Båstad.

Jag blir så glad när jag tänker på mina vänner, Ni är inte många, men er jag har (Ni vet vem ni är) finns alltid där för mig! Jag har inte alltid varit den bästa vännen utan haft mina ego perioder då inget har passat mig (inte ens mig själv) men när jag mått bättre så... då har Ni varit där! DET ÄR VÄNSKAP!!!

Tessan
, dig har jag lekt med, hjulat , raggat hockeygrabbar och haft mina bästa tonårsår med! Nu får jag även uppleva ett vuxenliv med dig, vilken tur att vi hitta tillbaka!
Veronica, dig har jag gått i gymnasiet med, gråtit floder när dumma pojkar varit i farten, haft dig som tärna och ja, jag vet inte allt
Zara, dig har jag haft det bästa stödet av i min jobbiga skilsmässa! Och i en jobbig graviditet, men vi har även druckit oss fulla framför datorn och dansat tills du somnat på soffan ;)

Ja det är några namn.. men det finns såklart fler, för alla ni som jag omger mig med är viktiga för mig på ngt sätt och ni har satt djupa spår och präglat mig till den jag är i dag. man väljer sina vänner och kompisar och jag anser mig ha tur!

Men det finns en vän som ingen kan slå. Han finns där dag och natt, står ut med mina hormonsvängningar, tjat och till och med mina fisar, det är inte illa!! Fredrik, du är min bästis av bästisar!!! Tyvärr är du iväg hela helgen på tävling och det blir fruktansvärt tomt utan dig min raring!


Kommentarer
Postat av: Martina

Så fint skrivet!!

Önskar mig också såna vänner..

Hoppas du överlever utan mannen, tur du har dina fina barn...

Kram

2010-05-28 @ 19:01:48
URL: http://tankarbytina.blogg.se/
Postat av: Zara

Oh puss puss!!! :)))) det var fint skrivet!! Ja många minnen har vi!:) hjääärta

2010-05-28 @ 22:42:52
Postat av: Sandra

Tack för din fina kommentar! :-) Det låter som att du haft en väldigt fin dag, alltid roligt att höra om sådant!



Önskar en fin helg!



Sandra

2010-05-28 @ 23:40:39
URL: http://nedivikt.wordpress.com
Postat av: Helen

Mysigt med sådana vänner!

2010-05-29 @ 09:24:04
Postat av: Petra Azizov

Jag gillade absolut filmen, men den slår inte ettan. Fast det var underbart att träffa tjejerna i city igen. Saknat dom så :)) ASG

2010-05-29 @ 18:04:09
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: Veronica

Ja det är tur man har sina vänner och livskamrater! Kram

2010-05-29 @ 21:54:58
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0