När vet man att det är nog?

Det dyker upp funderingar och tankar om vilka val jag har gjort i mitt liv.

När vet man att man fått nog?
När vet man att det är dags att släppa taget?
När vet man att det man gör blir/är rätt?

Det kan ingen svara på
! Det är en känsla i magen som man måste lita på. Jag menar i situationer att sluta upp med ett "beroende" som rökning, stoppa munnen full med skit, skiljas, sluta acceptera vänner som äter upp en och sluta på en arbetsplats. Det finns många exempel på saker man måste "sluta med".

Många har frågat mig hur jag  kom fram till att jag skulle skiljas, sluta röka eller börja tänka på vad jag äter (m.a.o banta).
Jag har bara ett svar: Jag ville inte mer! Jag ville inte skada mig själv mer! Det bara kom en dag i alla tre situationerna då hela jag var ett enda stort; NU ÄR DET NOG! Ingen sa till mig att jag skulle, det kom från mig själv och det är det bästa som hänt mig. Jag tog kontroll över mitt liv, ingen annan har bestämt åt mig så därför kan jag leva med mitt beslut. Och har jag viljan så kan jag!

Så vill du, så kan du! Låt ingen annan berätta vad du ska göra för val i livet, känn i magen. Och en dag så kommer du dit när det blir självklarhet för dig. Ta inga beslut när du mår som sämst för det blir inga bra beslut, ta dom när du är i balans med dig själv så mkt det går.

Jag har en vän som går igenom en livskris just nu och jag vill bara krama om henne och säga att allt blir bra! Men hur kan jag veta det och hur kan jag lova henne det? För min del blev det jättebra, och jag hoppas att min vän får vara med om den lycka jag känner idag. Jag har haft tur med världens bästa sambo, familj och vänner som stöttat mig. Och du vännen, jag finns här för dig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0