Fel lins i rätt öga....

Dag 2...

Vaknade och såg klockan, JIPPE . Jag har inte ont alls, inga röda ögon eller ngt, UNDEBART!Men den där suddigheten hade inte försvunnet, långsynt på ena ögat och närsynt på det andra.. Känslan att det inte stämmer blev starkare och starkare. Jag ringde optikern Sofia som sa att det kan va mjölkigt några dgr. Men nä.. detta är inte mjölkighet.
Kom in till Memira och träffade Sofia som va helt förskräckt, JAG HADE RÄTT! Det är inte Memira som felat utan leverantören som märkt min linser fel..
Då kom tårarna, så himla skoj var inte ingreppet att göra! Och nu ska jag få göra det en j*vla gång till, typiskt norrmän (flåt Svorskan ;))
Optikern och läkaren mådde nog lika dåligt som jag, detta har ALDRIG hänt tidigare. Det va ju typiskt att det kunde hända mig.
Jag kommer att få göra om allt redan nästa vecka, och Sofia har fixat expressbeställning på glasögon till mig som jag kan ha så länge, eftersom jag ska göra högskoleprovet på lördag kan jag ju inte va halvblind, kan ju inte ens köra bil!
Dom kommer att reducera priset till hälften men är det tillräckligt? Vad tycker ni..? Memira är riktigt proffsiga och gör vad dom kan!

Nu ska jag komma över chocken och sluta tjuta, borde vara värd en stor påse godis nu!

Barn håll för öron och ögon nu FAN FAN FAN

Fnulan på väg till Memira dag två... Man gör ju allt för att skydda ögonen.


Kommentarer
Postat av: sara

men usch då det va otroligt slarvigt gjort, hade inte nöjt meg med reducerat pris. säg till dom att gör om gör RÄTT och det gratis NU.

2010-10-19 @ 16:46:18
URL: http://mrsgirl.hultquist.nu
Postat av: Petra A

Fy fasiken! (ja jag vet ett streck till )Stackars söta du! Tycker också att du ska få det gratis men som jag känner mig själv så hade jag nöjt mej med halva och sett till att få det fixat för att sedan kunna gå vidare. Skulle stämt leverantören ist!!

2010-10-19 @ 17:12:07
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: Marie

Men fy vad fruktansvärt!!! Tycker du ska kräva att få det gratis. Leverantören som gjort fel borde få betala för detta.

2010-10-19 @ 17:14:54
Postat av: Maria

Jag tycker dom ska stå för hela kostnaden !!!!

2010-10-19 @ 18:19:00
Postat av: Svorskan

Åh! Men vad jobbigt! Och nu vet du var du går till, det känns alltid annorlunda då. Kanske på både gott och ont. Men nu förstår du varför jag flyttade till Sverige!! ;D

2010-10-19 @ 18:21:35
URL: http://svorskan.se
Postat av: Petra M

Nej fy vad otäckt! Usch att behöva göra det en gång till. Hälften av priset är det minsta dom ska ge dig helst lite till tycker jag...



Sv: Mmmmm visst är det konstigt det där att ett ord kan sätta igång ett illamående bara så där. Det är likadant med Löss.... Har aldrig haft det men det kliar oerhört så fort jag bara tänker på dom :-S



Bloglovin..... Ska jag berätta något pinsamt??? Vet inte hur man gör....



Kram P

2010-10-19 @ 18:22:50
URL: http://insideofpetrashead.blogg.se/
Postat av: Petra

Du ska fan inte behöva betala något alls.. Det är ju inte du som gjort felet

2010-10-19 @ 18:43:11
URL: http://www.misspetra.se
Postat av: Petra M

Åh ja snälla mammafnulan lär mig! Jag återkommer när jag hunnit in och regga mig, ska få busiga små troll i säng nu.... och inte är dom sugna på det som vanligt ;-)

2010-10-19 @ 18:45:14
URL: http://insideofpetrashead.blogg.se/
Postat av: Nina

Du ska få det gratis därmed basta!//Nina har talat

2010-10-19 @ 19:45:22
URL: http://www.nina247.com
Postat av: Petra

SV: Sambon var borta mellan 18-19 och tiden de skulle komma var mellan 18-20, Så jag fick stanna hemma ifall de skulle komma då.. Men de kom när sambon hade kommit hem

2010-10-19 @ 19:51:42
URL: http://www.misspetra.se
Postat av: Jeanette

Helt sjukt, hoppas verkligen att du får jättebra pris eller slipper betala det helt!

2010-10-19 @ 20:21:49
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Ingela

Men snälla nån :-O Leverantören ska stå för hela kostnaden, därmed basta! Annars får du stämma dem.

Tycker så synd om dig. Kram! ♥ ♥ ♥

2010-10-19 @ 20:25:33
URL: http://www.dinhalsokalla.se
Postat av: Nettan

Fy, så otäckt och onödigt.

Sånt här borde inte kunna kunna hända! Hoppas verkligen du slipper betala!!



Tänker på dig!



Kramar!

2010-10-19 @ 20:26:56
URL: http://allergimatbloggen.blogspot.com/
Postat av: Tiger

Självklart ska du inte betala för detta! Memira får väl i sin tur kräva leverantören på pengarna. De borde vara försäkrade så att de får ut pengarna eftersom leverantören gjort fel. Hur som helst ska du INTE betala för detta.

2010-10-19 @ 20:27:51
URL: http://entigeriparis.blogspot.com
Postat av: Petra

Såklart att du INTE ska betala för en felaktig behandling! De ska göra om och göra rätt som kompensation för lidande minst sagt, nöj dig INTE med mindre!

2010-10-19 @ 20:41:08
Postat av: lotta

Sjukt! Sånt får bara inte hända. Memira Ska kämpa för din sak och se till att du inte bara får behandlingen gratis. Du hade säkert kunna få mycket mer om dom vill. Kämpa Fnulan. Vi är många bakom dig hoppas Memira står därmed. Annars ringer vi Aftonbladet ;-).

2010-10-19 @ 20:42:57
Postat av: Cecilia

Men vad i h-----e! Gud vad hemskt vännen :(

Du borde få det gratis, det lär ju knapast hända dem igen och dom borde ju få ersättning från leverantören...



Grrrrr!!!

2010-10-19 @ 21:16:56
Postat av: Lisa ♥

Nä, men fy så onödigt! Inte acceptabelt alls, anser jag! Jag hade helt missat din ögonoperation, pga tentastress antar jag men usch så tråkigt. Skönt att du får reducerat pris som plåster på såren, men vette sjutton om det räcker? Om ett år är det förstås glömt och förlåtet. Men vad kostade ingreppet?

kram/ Lisa

2010-10-19 @ 21:18:56
URL: http://foreverlisa.blogg.se/
Postat av: Jessica

Heeeej söt<3!

Sen jag läste har du själv hunnit tilläggskommentera...och jag tycker nog att du gör rätt i som inte nöjer dig med att betala halva priset. Det är ju så mycket annat runtom som tar energi och tid, inte bara för dig utan kanske även för din omgivning och familj. Stor kram och lycka till gumman!

2010-10-19 @ 21:44:04
Postat av: Anonym

Självklart ska du INTE betala ett öre, du har inte felat här! att dom har mage o säga att du ska betala hälften, stå på dig, gå ut i pressen om så behövs!!

2010-10-19 @ 21:50:43
URL: http://petrasimon.blogspot.com
Postat av: Ellen

Min kommentar känns väldig onödig för det som jag vill säga har redan sagts..Leverantören SKA stå för sitt enorma och förbjudna misstag och du SKA få detta gratis.Memira är säkert lika förtvivlade som du om inte mer..Så jag är säker på att dom håller dig bakom ryggen och ser till ditt bästa i allt detta!!Kramis

2010-10-19 @ 22:12:33
Postat av: Anonym

Min kommentar känns väldig onödig för det som jag vill säga har redan sagts..Leverantören SKA stå för sitt enorma och förbjudna misstag och du SKA få detta gratis.Memira är säkert lika förtvivlade som du om inte mer..Så jag är säker på att dom håller dig bakom ryggen och ser till ditt bästa i allt detta!!Kramis

2010-10-19 @ 22:15:10
Postat av: Ellen

Hoppsan..2 st, ta bort den ene Malin :)

2010-10-19 @ 22:16:11
Postat av: Camilla Lundström

Fy tusan!!! Tycker dom ska stå sitt kast och stå för kostnaden. Du har inte gjort nåt fel. Tror Memira håller dig om ryggen. Ansvar brukar ju leda till högre löner när det är på det hållet. Då tycker jag att det även ska stå för högre ersättning när man gör fel. GRATIS!!!

Kram o hoppas att det löser sig.

2010-10-19 @ 23:04:36
Postat av: Helen

Kära syster yster! Så trist,så beklagligt och så jobbigt. Tänk att det kunde bli så här. Jag som hade tänkt ringa dom för att boka en undersökning- drog mig ur för jag vågar inte. Jag hade aldrig varit så lugn och cool inför ingreppet du gjorde så hade jag drabbats av detta så hade jag svimmat. Gråt och godis hjälper....unna dig båda.



Men om vi ska försöka se något positivt på det hela så är detta övergående. Du vet nästa vecka kommer du se helt perfekt. Så håll ut en vecka till. Det ordnar sig. Och en annan sak som är positivt är att kan ta dom pengarna som du får tillbaka och köpa dig ett par svinigt dyra solglasögon!!!!! Fräcka som attans och av något häftigt märke:-)



KRAM KRAM

2010-10-20 @ 07:28:14
Postat av: Marie Wörlén

Detta borde väl vara en reklamation och givetvis helt gratis. Hade det hänt i USA hade du kunnat stämma dem och fått MASSOR med pengar!!!!

2010-10-20 @ 09:24:22
Postat av: Jenny U

Du ska definitivt inte betala en krona, om någon ska betala så är det dem, sveda och värk heter det.

2010-10-20 @ 18:27:17
Postat av: Ama de casa

Men usch och fy! Din stackare!



Du ska helt klart inte betala en spänn. Snarare ska du ha ersättning för sveda och värk...



Hoppas allt går bra nu till nästa gång, och lycka till med högskoleprovet!

2010-10-20 @ 18:41:23
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0