Politiker och andra försäljare

Nu är dom igång, politikerna! Inte f*n ser jag en politiker ute på gatan annars, men nu så, nu är dom överallt!!!

Idag stod moderaterna och flinade upp sig utanför ICA. Deras representant var en surgubbe jag så väl känner igen sen tidigare från byn. En gubbe som aldrig annars hälsar på mig annars, men idag så, HALLELULJA kunde han både le, blinka med ögonen och fråga hur jag mådde. Han sålde sin själ till djävulen för att jag möjligtvis skulle lägga min röst på honom.
När jag sa att jag inte hade tid frågade han om jag bestämt mig inför valet, och jag hade sån lust att svara honom att det absolut inte skulle bli på just honom i alla fall. Istället svarade jag bara att det var bäst för mitt förhållande att röstar på svärmor =)

Politiker är lite som försäljare, dom säljer en tjänst eller rent av sig själv till oss andra. Ibland lyckas vi köpa något av bra kvalité men det kan lika ofta bara bli skit av det med. Vad som är rätt för Sverige vet jag inte än, och jag känner att jag måste ta mitt vuxenansvar och verkligen ta reda på vad som är bäst för mig i min livssituation. Han smilapan utanför ICA tappade jag tilliten till bara jag såg han stå där och le. Kan han inte vara trevlig mot mig annars behöver han f*n inte vara det några veckor innan valet heller.



ps. Jag sov väääääääldigt gott i nya sängen!! ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0