Ett grått Sverige

mms_img58147 (MMS)

Ett grått Sverige och ett stort mörkt Fnulanhjärta. Vad hände? Vad har hänt med mitt välfärds Sverige där rättvisa och trygghet är det viktigaste. För min del spelar det ingen roll om man röstar blått eller rött men jag blir rädd och förskräckt hur man kan välja ett parti med de låga värderingar SD står för. Jag känner mig helt tom inombords. Alla tjatar väl om detta idag och mina åsikter är absolut inte på ngt sätt unika. Funderar på vad jag ska svara mina barn när dom frågar mig varför SD kan bedriva den politik dom gör och vad det är för fel på vissa personer i deras ögon. Jag tror nog att jag bara kommer till att svara att det finns många idioter där ute som inte vet bättre.


Kommentarer
Postat av: Helen

Jag känner som du- tom,ledsen och rädd!!Rättvisa och trygghet är viktiga saker och vi måste tänka långsiktigt för att nå detta. Jag tror att SD har ett mkt kortsiktigt sätt att tänka på dessa ord. Tror att deras väljare är människor som innerst inne är oerhört rädda, fega och glömska.



Men vad hände? Jag tror att vi pratar för lite politik i detta landet. Vi håller våra åsikter för oss själva och det gör att missnöjespartier växer fram utan att vi vet det. Att ta ställning mot främlingsfientlighet är viktigt. Våga vägra rasistiska utspel! Jag kommer markera ännu mer i framtiden. I mitt hus kommer jag sätta stopp för alla och en var som uttrycker dessa åsikter. Dom får gärna ha dessa men inte i mitt hus och inför mina barn! Dom får helt enkelt hålla sig till "de sina" och dom finns inte hemma hos mig. Men dom ska få mothugg av mig i alla fall. Jag vågar vägra främlingsfientlighet.



//Helen

2010-09-20 @ 18:31:58
Postat av: Fnulan

tummen upp för NOLL TOLERANS!!!

2010-09-20 @ 18:41:04
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/
Postat av: Petra A

Funderar på om dom kommit lika långt om dom faktiskt varit inbjudna till debatter i tex. TV.

Om dom inte då bara blivit patetiska och bortgjorda när deras "politik" blivit avslöjad som ogrundad och kortsiktig. Då kanske dom inte hade blivit det där missnöjespartiet som dim blivit. Då hade det bara blivit löjligt och pinsamt att rösta på dom (vilket jag iof tycker nu också)Äsch vet inte hur genomtänkt det var. Bara en snabb tanke som for genom lilla irriterade huvudet. ;)

2010-09-20 @ 22:30:40
Postat av: Helen

Apropå det jag sa i tidigare kommentar: http://svtdebatt.se/2010/09/soran-ismail-visa-respekt-for-sverigedemokraterna/

2010-09-21 @ 16:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0