Att göra slut med en kompis...

... är inte lätt men ett måste ibland. Jag låg och filurade i solen innan. Hur många ggr har man inte haft vänner/kompisar/bekanta som inte varit bra för en själv? Personer som bara utnyttjar ens snällhet och givmildhet? En person som tar all plats i "förhållandet" utan att ge något tillbaka?

Jag har haft många "förhållanden" i mitt liv men jag har inte alltid varit den perfekta vännen jag heller. Men jag kan med handen på hjärtat säga att jag ALDRIG varit kompis med ngn för att utnyttja personen.  Jag är för snäll många ggr och vågar inte sägavad jag tycker utan mår dåligt istället och känner mig utnyttjad. Det finns en gräns och ibland när man kommit till det läget får man göra ett val, ska vi vara ihop eller ska det vara slut? Mår jag bra av "förhållandet" eller inte? Jag skulle för guds skull inte leva ihop med en man som jag inte mår bra av, varför då ha vänner som bara utnyttjar och inte uppskattar det jag gör?





Kommentarer
Postat av: Helen

Vissa saker måste bara göras för överlevnad.....

2010-07-10 @ 22:19:18
Postat av: Ellen

Säg mig, Hur gör man slut med en "kompis"??

2010-07-12 @ 11:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0