Hej jag heter Fnulan, och jag är en Svensson

Hu.. ryser i hela kroppen! Det slog mig precis. Jag är en ÄKTA Svensson, på gott och ont!

Det blir bara värre och värre med åren som går.

Jag bor i villa
Vi jobbar för brödfaödan
Vi har husvagn med ett förtält
Vi har tre barn
Jag tittar ut nyfiket när någon råkar gå förbi vårt hus
Jag beklagar mig ofta men agerar sällan
Jag är avundsjuk på de rika
Vi har ett husdjur
Vi äter tacos på fredagar
Snart kommer friggeboden och staketet

Jag är väl ganska stolt egentligen, men gillar inte att tillhöra en kategori av folk. Jag har det bra och mår bra med fina ungar och sambo, men jag önskar mig ett Hollywoodliv i lyx och flärd. Låt mig bli en lyxhustru!!! Men det kan man ju inte vilja om man är en typisk svensk väl?? Jag kan mkt väl tänka mig att inte jobba mer utan leva som primadonnorna på tv. Så patetisk är jag! Men även det är kanske lite lagom svenskt? Att drömma och önska men inte agera.. Jag stannar väl här då och äter min matjesill till midsommar och brunkål till julen.



Kommentarer
Postat av: Veronica

Precis som jag då! =)

2010-07-19 @ 14:38:38
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Helen

Känner igen mig trots att jag inte har husvagn, mannen hatar tacos, saknar friggebod, har inga förbipasserande på gatan eftersom vi bor i återvändsgränd....undrar då vad det är som gör att man blir en SVensson...är det kanske att man väljer ett liv som är lugnt och skönt?

2010-07-19 @ 21:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0