I vårt hem finns det alltid....

.. en tv som står på
.. 10 par skor i hallen
.. disk i diskhon
.. papper och reklam på köksbordet
.. tvätthögar (både rent och smutsigt)
.. obäddade sängar
.. nykokt kaffe
.. verktyg överallt
.. kläder på golvet i vårt sovrum
.. påsar med singelstrumpor som söker maka/make
.. dammsugare framme 8används inte ofta så jag fattar inte varför)
.. MASSA KÄRLEK OCH VÄRME!!!!!

Trots all röra och stök är vi lyckliga och har det otroligt bra. Det är bara jag som får tuppjuck över kaoset ibland. Jag får ont i magen när det ringer på dörren och ser snabbt omkring mig hur mkt grejjer det finns och försöker komma på ursäkter.

Men en sak, istället för att städa och plocka har jag umgåtts med dom som är viktigast för mig, FAMILJEN!

Hur har ni det hos er? Nu har jag erkänt, tyck inte mindre om mig för att jag är en slarver...


Kommentarer
Postat av: Petra Azizov

Åhhh så skön läsning! Precis så är dte hos oss också! Stök och oreda på hög nivå. Men prioriterar också att umgås. Känner så väl igen det där med paniken i hela kroppen när det ringer på dörren......hihihi. Far in på toa först innan jag öppnar. (Har liksom tre ståuppare)

Men det säkert hos dig som hos mig. Folk säger: åh dte är så skönt att komma hem till er, det är så avslappnat och hemtrevligt. Jag fattar verkligen inte när jag ser mig omkring. Men det är väl värmen som smittar.....

Kramar / Petra

2010-05-10 @ 15:34:32
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: Anonym

hahahaha..det där känns igen..En signal på dörren och paniken sprider sig..- Vem är det??

Det måste vara en typiskt kvinnlig gen..För Patrik bryr sig inte om röran fast det ringer på dörren..



Jag försöker hålla iordning iaf på dom ytor som gästerna besöker.. Alltså; Toan, kök och vardagsrum..Finns det grus i hallen kan man alltid skylla på att barnen varit ute och lekt :)

Resten av ytorna i lägenheten stänger vi dörren om ;) Kram

2010-05-10 @ 17:23:49
Postat av: Martina

Det låter som du beskriver vårt hem, bara det att vi har inga barn som stökar till det, utan vi sköter det helt själva.. =)

2010-05-10 @ 20:00:17
URL: http://tankarbytina.blogg.se/
Postat av: Erika

Hittar man dammråttor i hörnorna är det för att man haft roligare saker att göra =)

Försöker också förtvivlat att ha det undanplockat men om jag ska vara riktigt ärlig så trivs jag inte speciellt bra när allt är kliniskt rent (de få minuter det varar) Skönt och höra att det är fler än jag som får lite panik när dörrklockan ringer.

Bilden med zinklådorna är hämtade från http://www.remodelingcenter.com där finns många fina tips och idéer. Ha en skön kväll

Kramar

2010-05-10 @ 20:23:41
URL: http://villalilja1.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Så sant så vännen! =P



Jag är exakt som du!



Det sjuka är att det är samma visa varje dag, vecka ut och år in ;-)



Puss på dig!

2010-05-10 @ 20:45:17
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Veronica

Kunde varit vårt hem du beskriver! Jösses, på pricken!



Jag umgås oxå gärna med familjen men jag får nära inpå ångest nrä det är saker o smuts överallt! JAg kan bli riktigt sur, stressad o ibland panikslagen över det!

Men jag har sett värre o jobbar verkligen på att försöka "ta det lite bättre".

Det är inte så att jag är pedant (fast det lät nästan så nu va?) men jag vill gärna ha ordning och reda, sen är jag ju världens slarvigaste och slöast själv så tyvärr kan jag inte bara skylla på resten av familjen...



Varje gång vi lyckas städa iordning här hema lovar vi oss att försöka hålla det skapligt i alla fall... Spricker varje gång....

Kram

2010-05-10 @ 20:59:43
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Helen

hahaha....bara skrattar när jag läser det och tittar mig omkring och konstaterar att där ligger tre bärbaradatorer, två ryggsäckar, en hel hög med tvätt som ska sorteras i soffan. På bordet ligger där minst tre dagars post och en urdrucken falska, en tallrik som är tom efter den goda sorben och tre snusdosor utan snus i. Nu tjuter torktumlaren för att tala om att jag kan fylla på högen i soffan.



Om det ringer på dörren så skiter jag i att öppna- jag ha rinte beställt städerskor så jag vet inte vem som vill komma in här. För risken är stor att dom inte hittar sina skor när dom ska gå hem för där är väldigt många att välja på. Samma gäller jackorna- man kan ta vår, sommar eller vinterjacka med sig hem. Det finns nämligen ngn av varje sort.



Tror att vi alla är ungefär likadana- för vem har lust att lägga den lilla fritiden man har på att städa utifall ngn skulle komma. Så länge vi står ut så får de eventuella gästerna stå ut. Gör dom inte det så kan vi ju visa var vi har städskåpet...om vi hittar det dvs.



KRAM KRAM

2010-05-10 @ 22:38:14
Postat av: petra

Låter härligt! Vi har det exakt likadant! Tycker allt som oftast att jag borde nog ta tag i saken o städa eller i alla fall plocka undan men det är alltid ngt som kommer mellan, mestadels barnen då) men det är ganska skönt att ha det lite stökigt då syns det att man har ett liv i alla fall och att hemmet är levande!!

2010-05-11 @ 08:07:54
URL: http://pesi.bloggplatsen.se/
Postat av: Anette på Anoto

tips om strumpor. Köp alltid likadana så blir det inga singelstrumpor och en färg till varje familjemedlem så blandar ni inte ihop dem!

Hoppas vi ses snart.

2010-05-13 @ 22:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0