Allas åsikter ska respekteras

Det blev livligt i bloggen igår. Det var ett känsligt ämne och säkert extra jobbigt för de som blivit drabbade på ngt sätt. I min blogg får man tycka vad man vill, och jag respekterar andras åsikter. Återigen, demokrati..... Alla gör vi vad som känns rätt för våra barn, både som föräldrar och pedagoger. Är inte alla barn allas barn? Har vi inte ett gemensamt ansvar för dessa individer? Det är roligt att det startades en debatt och det är jätteintressant att se det från bådas sidor =) Jag är aldrig sen med att säga att jag kan absolut ha fel i vissa lägen. Jag tycker det är härligt att läsa era kommentarer så sluta inte med detta!

Så flickor nu pratar vi kläder istället ;) Nej det gör vi inte alls för det är jag inte alls intresserad av att skriva om...

Idag har varit en skoldag, har pluggat samhällsekonomi med syster Helen. Jag känner mig ofta dum i huvet rent ut sagt när jag läser viss litteratur... Inläggen i vårt studieforum gör att jag känner mig så liten. Alla fina ord och teser, jag är inte så duktig! jag kommer med min vanliga svenska och blir blockerad när jag läser ord som är så fina så dom inte ens går att uttala. Jag är nog inte akademiker egentligen... Bara 1,5 år kvar av förnedring :(



SYSKON


Kommentarer
Postat av: Helen

Men sluta tramsa dig- ingen förnedring här inte. Många människor vet inte ens vad orden betyder som dom slänger sig med.

Sen är kanske inte nationalekonomi det ämnet där ngn av oss känner sig hemma egentligen. Vi får bara stå ut helt enkelt.!

2010-10-02 @ 22:45:54
Postat av: Petra A

Kom igen gumman! Vad är bäst? Att förstå en klurridulliga ord eller vara en varm och go medmänniska? Vad du kan om ord vet inte jag men det sistnämnda vet jag att du behärskar. Du får MVG ++ i det!

Jag vill iaf hellre ha en anställd/vän/kollega som får slå upp en del ord men som alltid har en kram över när den behövs! Så puss på dig och fortsätt vara som du är......

2010-10-03 @ 09:08:24
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: Svorskan

För mig är onödigt bruk av ett akademisk språk (när det finns jämgoda vanliga svenska ord) ett tecken på att man vill vara förmer eller demonstrera hur utbildad man är. Det är synd att det även är så i läroböckerna. Jag imponeras mer av social IQ eller EQ, och en klok och vis människa imponerar mer än en med hög IQ. De olika sakerna behöver inte alls hänga ihop har jag märkt (bara hos mig, hos mig hänger allt i hop ;D).



Sv: Hahaha, jag bloggar som jag bloggar, du får inte skapa något prestationsångest.

2010-10-03 @ 19:46:21
URL: http://svorskan.se
Postat av: Svorskan

Sv: Men kom! Snälla? Vi är inga stor-bloggare, inte de andra och inte jag. Jag har en dotter som är stor-bloggare, men det är något helt annat. ALLA är lika välkomna och ingen av oss känner varann sen innan. Jag gjorde samma sak i Stockholm i våras och det är ännu roligare att blogga med folk sen när man har sett varann en gång. Jag har svårt för att tro du vill känna dig utanför. Kul om du också kommer! (Jag är rädd att jag inte ens kommer att känna igen folk utifrån foton på bloggar etc, eller jag VET att jag inte kommer att göra det - pinsamt)

2010-10-04 @ 06:36:58
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0