Kassler med ris


Idag åt jag den jättegoda kassler med ris som finns på VV hemsidan. Alla i familjen tyckte att det smaka bra. 


ProPoints™ värde:    12
Portioner:  1
Förberedelsetid:  10 min
Tillagningstid:  10 min
Svårighetsgrad:  Lätt
 
Saftig kassler när den är som bäst. Att den är enkel och snabb att fixa till gör den till en bra vardagsmiddag.

Ingredienser

 
  90 g Kassler fett bortskuret   
  1/2 st Lök   
  1 st Morot   
  100 g Champinjoner   
  1 dl Sockerärter   
  1 tsk Margarin flytande 80%   
  1/2 dl Köttbuljong   
  1/2 dl Matlagningsgrädde 7%   
  1 portion, tills du är mätt Ris kokt   

Instruktioner

  • Strimla kassler, lök, morot och dela svampen.
  • Stek kassler och grönsaker i margarin,
  • häll på buljong och grädde.
  • Krydda med salt och peppar.
  • Låt det puttra samman ca 5 minuter. Servera med ris.

Kommentarer
Postat av: Helen

Åh...så god den verkar. Jag älskar kassler! Ska nog försöka göra den i veckan.

2010-04-19 @ 20:55:28
Postat av: Veronica

Fasiken så smart, det där med kvasten!!! Det måste jag prova imorgon!!! TACK!



2010-04-19 @ 21:56:30
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: sara ♥

måste bara fråga… det där med points. min vän skulle åta typ 18 point/dag när hon var med. är inte 12 points för en rätt som ser supernyttig (och god) ut ganksa mkt?! eller räknar de på ett nytt sett nu?

2010-04-20 @ 03:49:41
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0