Primitivt levande är inte min grej.,.. Vet...

mms_img20372 (MMS)

Primitivt levande är inte min grej.,.. Vet inte vad jag tycker om det här med att leva i foppa tofflor och mysbrallor. Att dela toa med alla andra och se när folket kommer och ska parkera sina husvagnar hur gamarna glor för att se hur det går och så att dom inte ställer sig för nära någon annans husvagn. Då är dom snabba med att kommentera och gnälla. Här ska alla vara likadana, (i foppa tofflor och mysbyxor). Man diskar nästan i knät på varandra och duschar i grannens tvålskum. Men... Det är en frihetskänsla och verkligen ett sätt att tvinga sig att bara vara. Jag har inte sminkat mig på 10 dagar och inte klätt mig mer än i sköna kläder som sitter löst runt midjan. Jag är tvingad att verkligen ta det lugnt för det finns inget man måste göra. Detta livet passar inte mig men är bra för mig. Lugn och ro i själen är exakt denne prestationskvinna behöver. I två veckor har min cykel stått olåst utanför husvagnen men ingen har rört den, i tvättstugan står strykjärn och ingen stjäler den. Med andra ord, campare är ett ärligt folk! Dom vet skillnaden på ditt och mitt. Det är man inte bortskämd med i dagens samhälle.


Kommentarer
Postat av: Susanna

Lilla gumman! Jag kräks på beskrivningen av campinglivet (nu förstår jag varför mannen är så anti-husvagn) MEN jag gläds med dig för att du funnit en plats att unna dig ro på. ♥

2010-08-03 @ 20:09:34
Postat av: sara ♥

campingliv är inget för mig heller. Men säg det onda som inte för ngt gott med sig :-)

2010-08-04 @ 03:34:02
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0