Vad ska du bli när du blir stor?

Jag har ingen aning! Jag har inte hittat min plats riktigt. Jag vet inte vad jag bör jobba med ordentligt. Jag vill ha ett jobb där jag känner att DET ÄR DETTA JAG SKA GÖRA RESTEN AV MITT LIV!

Det finns många saker som jag tycker hade varit skoj

Frisör
Florist
Företagare (egen butik)
Författare
Chef
Coach
Föreläsare

Ja, många F blev det ser jag! F som i Fredrik ;) Men jag vet inte vad som är rätt för mig. Jag vet att jag vill arbeta med människor, något kreativt och ngt som inte är samma sak varje dag. Jag trivs bra på mitt jobb jag har idag men jag vet inte om det är rätt för mig. Så när jag är beredd att lämna Anoto för pensionen kommer jag väl på vad det är jag ska göra. Då ska jag förverkliga mina drömmar!

Just nu är det väl ångesten över att börja lämna Mira på dagis. JAG VILL INTE!!!! Denna lilla gudomliga varelse vill jag ha hemma hos mig så länge det bara går, helst hela livet (stackars barn....)




Kommentarer
Postat av: sara ♥

Usch jag vet. Man kan få panik för mindre. Jag vet inte heller vad jag vill göra, vet bara att det jag gör nu inte är helt rätt. Jag frågade min pappa en gång om det inte var tufft att jobba så mkt (han jobbar typ jämt) varpå han svarade "men mitt jobb är min hobby, det är ju inte jobbigt att hålla på med sin hobby". Precis så vill jag känna….

2010-08-09 @ 03:59:54
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Petra A

Jag jobbar med det jag älskar men känner att mitt älskade jobb håller på att tappa den standard jag vill hålla. Det är också knasigt. Samtidigt känner jag att jag skulle behöva ett par år som hemmafru, för att ta hand om mina barn. Det skulle kunna funka, men klarar jag mig utan mitt älskade jobb? Hmmmm livet är fullt av funderingar

2010-08-09 @ 08:07:51
Postat av: helen

Men du behöver ju inte veta det just nu! Först ska du läsa lite kurser och kanske vet du mer då. Kurserna känns kanske rätt eller så känns det fel. Även om man valt kan man alltid välja om. Det är aldrig försent att börja om. Jag tror nämligen att alla jobb blir långtråkiga efter några år men det kanske inte är jobbet i sig utan människorna man möter. Tror att man måste möta nya människor för att utvecklas själv och då är det lätt att man tror att det är jobbet det är fel på fast det kanske egentligen är att man måste finna nya mänskliga möten.



Ta en dag i taget, njut där du är och tänk inte så mkt på framtiden. Mira kommer ha det underbart kul på dagis när det är dags. Du kan inte kontrollera det idag och det behöver du ju inte heller.



KRAM KRAM

2010-08-09 @ 08:21:54
Postat av: Veronica

Lite samma ångest här faktiskt bara det att jag faktiskt sagt upp mej, men står då nu här o vet inte alls vilken väg jag ska ta...?! Förbi komvux eller förbi a-kassan eller förbi arb.förmedlingen o ta "vilket-skit-jobb-som-helst-"...?!?!

2010-08-09 @ 19:36:07
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag vet bara vad jag ska bli i mitt nästa liv ;-)



Sv. jag tycker det känns bättre och bättre! Jag har ju varit hemma i stort sett sen sommare 07, så det börjar bli dags att bli lite mer "jag" än bara mamma ;-)

2010-08-09 @ 21:23:20
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Vad menar du granne med dig??, haha

2010-08-09 @ 22:04:49
URL: http://nufsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0