Förbannad på mig själv!

Jag har tappat den, Gnistan! Jag vill inte banta, jag vill inte motionera. Jag vill bara skita i allt med viktväktarna. Jag har känt så ett tag men nu är det som värst. Det är inte roligt mer!
Och det är inte för att jag gått upp 0,4 för det känns ändå okej, första plusset sen jag började. Och med den lilla motivationen jag har så ska jag tacka gudarna för att det inte blev mer.

Jag kan ge er 100000 ursäkter för att jag fått plus, men det skiter jag i för det hjälper inte. Tack Nuffsis för att du fick mig att gå dit och väga mig i alla fall! Det är nämligen alltid vid 11 kg sträcket som jag ger upp och inte orkar mer. Måste komma över den gränsen, tredje gången gillt....

Så jag har krävt mannen på peppning, och jag behöver nog skaffa mig ett nytt mål. Jag hade Ullared som lockbete innan men har inget nu. Kan ni hjälpa mig? Suck.. känns hopplöst och trist och inget är skoj!



Kommentarer
Postat av: Helen

Säger bara.....vassen på Öland....KRAM

2010-06-22 @ 22:17:10
Postat av: Martina

Ett tips (som jag dock ej själv lyckats med):

Ta en "paus". Inte en paus som att skita i allt, utan en paus från att gå ner, försök hålla den vikt du har nu ett tag. Dom säger ju att motivationen kommer igen!

Hitta nånting som du verkligen verkligen vill ha, men bestäm att du inte får köpa det förrän du nåt ett visst mål. Och var inte för hård mot dig själv!!

2010-06-23 @ 05:05:34
URL: http://tankarbytina.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Fina fina du!



Varför vill du gå ner I vikt?! Jag tror att det är frågan du måste ställa dig. Varför?! För din hälsa, för att känna dig snyggare, för att bevisa att du kan?! Bara du vet VARFÖR. Fundera sedan över hur det kommer kännas när du är där. Hur kommer du att må?! Sedan tänker du ut vad som krävs för att nå dit. Är det värt det?!



Det svaret kan du hålla fast vid som motivation. Antingen kommer du fram till att det inte är värt det. Om du kan komma till ro med den tanken och vara nöjd där du är nu så är ju det TOPPEN! Eller så kommer du fram till att det är värt ett ryck till och du håller du jäkligt hårt I tanken VARFÖR! Malin, allt är möjligt bara man vill och är villig att betala priset!



KRAM!!!

2010-06-23 @ 07:19:59
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Fnulis, vår SPA-helg får bli ditt nästa mål ;-)



Målet kanske ska vara att över sommaren så ska du INTE gå upp i vikt, men med gott mod och vilja så kanske du lyckas gå ner.......... kanske 2-4 kg? Ha inte för höga mål och tänk att sommaren är nästan värst iom glass, mycket gott att äta och vin........



Alkohol gör verkligen att man går sämre ner i vikt och en sommar utan ett gott glas vin, öl, cider etc vill jag inte vara utan... Iaf inte i år. Nu har jag haft nyktra somrar sen 07 så nu ska här festas lite ;-)



Puss på dig vännen och 0,4 är en fis i Mississippi ;-)

2010-06-23 @ 08:39:56
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag kommer på en bra anledning. Men den säger jag inte här.;)

2010-06-23 @ 19:25:06
Postat av: Fredrik

Jag kommer på en bra anledning. Men den säger jag inte här.;)

2010-06-23 @ 19:26:03
Postat av: Fnulan

Tack för all pepp underbara människor!!!!



Helen, som jag ska, Vassen på Öland är bra, den är säkert så hög så att man kan gömma sig ;)



Martina, jag ska försöka pausa men risken är att jag låter det flyta på sen kommer jag i en svacka jag inte kommer upp ur igen.



Ja Sara du har så rätt, jag ska nog fundera på anledningen och så. Jag har bara kört på och ibland tar det stopp men det är då man ska fortsätta. jag ska läsa "Hjärnkoll" men väntar på att den ska komma. Jag är så som person, kör järnet sen tröttnar jag snabbt. största anledningen är väl att bli snygg...



Jeanette det är ett bra mål, att inte gå upp! Men jag vill ju ner mer men inte just nu. Kan nog inte följa med på SPA helgen :( BAJS!!!!!



Fredrik dumma du.. inte säga så! Nu kommer alla tro att det är nått snusk hahaha, och jag undrar VERKLIGEN vad det är!

2010-06-23 @ 21:14:01
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0