Kycklinggott!!!

Ett fantastisk gott recept från http://56kilo.se som för övrigt är en urbra blogg!!!! Massa tips och ideér från en erfaren och kostmedveten bantare!

Orginalreceptet hittar du här för jag har ändrat lite efter mitt eget tycke och smak.

Kycklingpaj

6-8 pers
8 pp/pers

Pajdegen:
200 g fullkornsdinkelmjöl
125 g kesella 1%
2 msk kallt vatten
50 g flytande smör
lite salt

Fyllning:
2 kycklingfiléer
1 purjolök
smör
1/2 tsk salt
peppra efter egen smak
1 röd paprika
Champinjoner
2 dl Arla Köket crème fraiche paprika & chili
3 ägg
2 dl Arla Köket riven ost, gratäng 24%

Gör pajdegen, dvs blanda kesella, vatten, mjöl och flytande smör, låt vila i plastpåse i kylskåp minst 30 minuter. Sätt ugnen på 200 grader. Tryck ut degen i en pajform, nagga pajskalet och grädda i 10 min.  Skär kycklingen i mindre bitar. Strimla purjolöken. Salta och stek kycklingen i smör i en stekpanna. Jag kryddade även lite med Knorr kycklingkrydda. Tillsätt purjolöken och låt den fräsa med. Låt svalna något. Kärna ur och tärna paprikan, lägg paprika och jalapenos i pannan. Vispa ihop äggen lätt för hand, vispa ner hälften av osten och creme fraiche. Blanda allt. Fördela blandningen i pajskalet och strö över resten av osten. Grädda i nedre delen av ugnen 35-40 min. Servera med sallad.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jamen man måste ju prova sådant man inte tycker om då och då, för att se om man har börjat tycka om det! :-) Hehe, idag blev det en vindruva för mig ;-) Den var god också! Nej, men det går faktiskt väldigt bra att undvika alla sötsaker och så! Jag vet ju att det inte är som att jag aldrig får äta det igen, bara inte just nu, och sedan med måtta. Och nu har jag hållit mig ifrån det i snart två månader så då kan jag ju lika gärna fortsätta ett tag! ;-)

2010-06-24 @ 01:41:56
URL: http://nedivikt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0