Trött på bröllopsstohejet redan!

Jisses vad dom tjatar på tv och i tidningar... Nu kom det bästa! Det är inte jämnställdhet att Kungen ska överlämna sin dotter vid altaret och enligt vissa kloka personer och dom RASAR!
Men herregud, låt dom få följa sitt hjärta och de traditioner dom tycker är fina. Det är väl ingen som styr och ställer över oss andra dödliga när vi ska gifta oss varför ska då inte dom få bestämma själv. Skaffa er andra saker att reta er på. Man kan tycka vad man vill, men det är väl ändå deras val?

"Många av debattörerna har invänt mot brudöverlämning, främst därför att traditionen stammar ur ett tankebatteri där kvinnans myndighet överlämnas från fadern till mannen. Den svenska traditionen går ut på att mannen och kvinnan är jämbördiga och att de ingår äktenskap av fri vilja"

Ur sydvenskan läs hela artikeln här



Skit i dom nu.. jag har bättre och gladare nyheter än deras bröllop, JAG HAR FÅTT EN KAMERA!!! Fått och fått, den kostade väl en hel del, men det var en del av skatteåterbäringen som fick ryka till det. Det blev en Samsung NX10, sambon har valt ut den så den är säkert hur bra som helst!
Så nu ska det börja fotograferas igen, och jag ska lära mig hur man gör det bättre med!


På vägningen idag gick det faktiskt bra, plus minus noll.. PERFEKT, för jag har festat rejält óch ingen motion så konstigt nog känns det okej!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Håller med dej ang bröllopet!

Kul med kameran!

Grattis till att du hållt vikten och inte gått upp!

Kram

2010-06-15 @ 22:05:36
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Petra A

Inte för att liksom vara Vickans företrädare eller så, men det bestäms faktiskt över oss också. I Februari gifte min vänninna sig och hon fick inte heller bli överlämnad av sin far (kvinnoförnedring), hon fick heller inte prästen att säga att nu får du kyssa bruden (sexlivet har man i hemmet) . Hon fick leta länge innan hon hittade någon som gick med på deras önskemål.

Och hon är inte ens prinsessa lite grann...... Däremot att få gå fram till altaret ankompanjerade av "The Star Wars Theme" var inga problem. Hahaha organisten spelade som aldrig förr.....

Och hon är inte ens prinsessa lite grann......

2010-06-15 @ 23:05:28
Postat av: Petra A

Oj vad jag tjatade om att hon inte var prinsessa då!! hahahaha trodde jag klippte ut och flyttade men jag kopierade visst!

2010-06-15 @ 23:06:54
Postat av: Petra Azizov

Ja Malin jag vet! Hon bytte präst, men det tog ett tag innan dom fick som dom ville! Här i Arlöv fick hon till slut sin vilja igenom.

Vi är lite mer flexibla här hehehehehe

2010-06-16 @ 07:16:18
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: Agneta Holmström

Jag tycker också det är fel att Victoria inte får välja själv hur hon ska göra, och alla andra som inte heller får välja. Mina brudpar får göra som de själv önskar. Har haft ett vigselsamtal idag och de frågade om det var okej att hennes pappa ledde in henne. Jag sa att det självklart är okej. Varför ska jag som präst bestämma över en sådan sak? Och jag säger också nåt i stil med nu får du kyssa bruden. Det är ju liksom ett tecken på förening tycker jag.

2010-06-16 @ 18:16:51
Postat av: Helen

Ta nu fina foton. Mysigt med en ny kamera.

2010-06-16 @ 23:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0