Är visst lite Hällörad....

 

Ni som bor i Sverige kanske inte vet vad det innebär men det är att man är lite sådär kristligt skenhelig på ett skumt vis ;) (OBS, min egen översättning och inte wikipedias....)

Ja, jag kom på det idag när jag var i kyrkan på änglagudtjänst med Mira. Jag brukar absolut inte gå dit i vanliga fall, men idag var det för att hon skulle få sin dopängel. Inte för att det är fel på att gå till kyrkan (FÖRLÅT AGNETA!!!) men jag gör det inte bara helt enkelt. Så kom jag på det idag, jag gillar ju att vara där ändå. Jag känner sinnerfrid och ro inombords som jag nog inte känner på många andra ställen, jo kanske vid havet. Det är nog det där övermäktiga, det stora, det dolda och faktiskt det spännande... Jag har ingen tro till en Gud, (FÖRLÅT AGNETA!!!) men har en tro på mänskligheten och kärleken till oss.

Så jag har en egen religion liksom, jag vill va i "Guds hus" men tro på mina egna gudar, människorna. För jag ser värmen och kärleken som finns i många... Oj, jag är verkligen "hällörad" HALLELULJA!


Kommentarer
Postat av: Helen

Totalt enig med dig!

2010-10-03 @ 22:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0