JAG SER ER! ICL I like


Jag är lyrisk!! Åh vad glad jag är!! Vill ni veta lite om ICL så kan ni läsa annars så kan ni skita i det och läsa ett annat inlägg jag skrivet.
(ni skulle sett mig nu, sitter med näsan en halvmeter från skärmen för att kunna se.... Allt för er som ni vet ;))

På första undersökningen på Memira fick jag en ordentligt undersökning av Sofia, en fantastisk optiker. Man puffar och duffar i ögonen och kontrollerar tjocklekar och tunnheter på allt möjligt. Tyvärr gick det inte att göra en vanlig lacer eftersom det var ngt med min pupill som var för liten. Så "tyvärr" fick det bli en ICL.

Om man har stora synfel som jag på -9,5 då rekommenderas man ICL. Det är lika säkert som en laserbehandling . ICL, Intraocular Contact Lens är en metod som går ut på att applicera en konstgjord lins framför ögats naturliga lins. Metoden ha få komplikationer som är sällsynta. Det man kan känna är en tryckökning i ögat men för att förhindra detta görs en liten öppning i regnbågshinnan.

På morgonen åkte vi redan vid 7 tiden. Jag kom fram och måste säga att den personalen på det stället är fantastiskt service intriktade! Jätte mkt värme och personlighet.
Jag kom fram och fick droppar i ögonen vid två tillfällen och en lugnande tablett. Som tur är var jag inte alls nervös en enda sekund. Läkaren kom och gjorde en extra koll sen var det dags....

Jag fick lägga mig på en skön brits med en snygg mössa på huvudet. Glasögonen lämnade jag ifrån mig med en liten klump i magen, har ju varit på min näsa sen jag gick i sexan. (Iofs inte sååå länge sen....) Läkaren tog en duk över ögat och satte en ställning så att bara ögat var blottat sen satte sköterskan bedövningsdroppar i ögat.
Läkaren berättade hela tiden vad han gjorde och det värsta var det starka ljuset från lampan. Man ville blinka men det gick inte. Det kändes helt okej och inget var obehagligt. Sen var det nästa ögas tur.

När vi var klara hissade dom upp mig och frågad -Vad är klockan? OCH JAG SÅG DEN!! 09:40! Vilken ljuvlig känsla. Sen fick jag gå ut i ett vilorum och blunda ett tag. Fick kaffe och kaka =)
Sen när vi skulle hem gjorde jag det, jag lade glasögonen i behållaren! Det trodde jag aldrig!!

När vi kom hem sved det oerhört i ögonen och jag var tvungen att lägga mig i mörkt rum, MED solglasögon och MED scarfs. När jag vaknade kändes allt bra, lite som i en dimma ;) Nu ska jag ta droppar tre ggr om dagen och tre olika sorter. Och i morgon är det återbesök, jag ska klara köra själv säger dom TJOHEJ!

Förlåt för långa inlägget men nu slipper jag berätta om och om igen.....


Inte vackert men......


Kommentarer
Postat av: Lasse

Skitskoj Mulin!!! Grattis till att du slipper ha tråkiga glasögon på dig...

2010-10-18 @ 15:24:59
Postat av: Carina Bellborn

Oh vad glad jag blir för din skull :) Har varit nyfiken själv på att göra mig av med brillorna. Får kanske ta o boka upp ett besök.

//kramar

2010-10-18 @ 15:29:55
Postat av: Anonym

ser ut att vara aj i ögonen jy. haha. kram

2010-10-18 @ 16:02:23
Postat av: fi

glömde skriva vem d va från ju...haha

2010-10-18 @ 16:03:25
Postat av: Jeanette

Men wow.... vad kostade en sån operation Malin. Har dom sagt något om åldersglasögon???



Jag tyckte jag såg dåligt med mina -4,75, men jag ska inte klaga =P

2010-10-18 @ 16:31:45
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Vilken FANTASTISK operation! Grattis till dig, att det kan gå så fort är helt otroligt!



Fast det ser ut att göra både ont och klia där på bilden... Självklart är det värt det, det går ju över!



sv: Tack för gratulationerna! Nu är jag hemma i Spanien igen och jobbar febrilt med alla snälla och goa kommentarer. Det blir en del när man lämnar bloggen nästintill obevakad i drygt två veckor :-)

2010-10-18 @ 18:12:37
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Nina

Wow! Och snabbt verkade det gå också! Grattis! :)

Du behöver inte ha ögonlappar eller nåt?

//Kram

2010-10-18 @ 20:37:32
URL: http://www.nina247.com
Postat av: Helen

Modigt! Jag hade varit så fruktansvärt nervös.

2010-10-18 @ 20:58:55
Postat av: Svorskan

Vad underbart! Toppen att man kan göra så och att det fungera som det skulle. Glad för din och alla andras skull som får denna möjligheten!

2010-10-18 @ 20:59:53
URL: http://svorskan.se
Postat av: PiM

Grattis Malin!!



Ser ut att göra sååå ont i dina ögon, men jag tror det kommer bli skitbra och du verkar ju redan nöjd -härligt!!



Min chef har gjort samma operation för några år sen och är supernöjd!



Min sambos stora dröm är också att kunna se utan brillor (min stora dröm är att gifta mig, men vi är alla olika...hahahaha....)

Måste be honom läsa ditt inlägg så kanske han gör slag i saken!



Kramar

2010-10-19 @ 08:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0