Skämmas för att man är skåning?

Jag måste erkänna att jag gör det. i all fall när det är Grannfejden på tv3! Hur i hela fridens namn har dom lyckats hitta alla skånska bråkande bönder??? För visst är det mest dom som verkar vara i luven på varandra? Idioterna visar verkligen att alla 08 har rätt om att "vi" skåningar är dryga, tjocka å feda och att man inte fattar ett dugg av vad det är vi säger. Inte ens jag fattar vad huvudrollsinnehavarna svamlar om ibland... Jag SKÄMS verkligen när jag ser avsnitten!

Jag måste ta på mig rollen som beskyddare för alla normala skåningar för VI FINNS!!! Kolla bara på Anna Anka, Filippa Bark, Sven-olle Olsson, Tiffany dom är väl bra ambassadörer för oss skåningar eller nej.. fan nu blev det fel, jag lägger ner....


ps. ser förresten grädde i ena ögat idag... inte kul men ganska "fett" ;) ds.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hahaha, du Malin, jag kan inflika med att när man sitter på en kundtjänst så önskar man ofta, förlåt mig, att Skåne tillhörde Danmark. Jag skojar inte om att nå otrevligare människor finns det inte i vårt avlånga land!



Tacka vet jag Dalmasar och Norrlänningar :-D



Puss på dig!

2010-10-27 @ 17:08:26
URL: http://nufsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0