På min tid järnåldern...

Klart som f*n att man ska välja!! Rött eller grönt spelar ingen roll bara man gör ett aktivt val. Igår satt jag och försökte förklara för min dotter hur det gick till och vad dom olika partierna står för i deras grundvärderingar. Då kom jag på det, herregud inget är ju självklart längre!

Förr i tiden när jag var liten (ungefär vid järnåldern) så var allting så piffigt uppdelat

Vänstern- värsta kommunisterna
Sossarna- arbetarna
Centern- bönderna
Folkpartiet- lärarna
Moderaterna-de rika

Så j*kla mkt lättare det måste varit att välja då. Nu flyter allt ihop till en röd-blå sörja som ingen vet vad som är vad. Alla pratar skola, jobb, vård, skatter och omsorg. Jag skulle helst av allt vilja ha ett mellanparti, något som tog godbitarna från alla partier och bakade en stooor tårta med välfärd och välmående svenskar. Låga skatter men samma fördelar med vård och annat som gör Sverige fantastiskt!
Varför kan man inte få allt? Jag önskar mig ett nytt "Ny demokrati parti" som kan komma och röra om i den puttrande grytan med skittråkiga partiledare och språkrör, måtte dom alla få gå en charmkurs snart!

Vad har hänt, jag "pratar" politik! Jag måste nog gå och lägga mig :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0