Jag har fått klagomål....

... på att jag bloggar försent på kvällen. Det finns vissa som inte orkar sitta uppe och vänta på mina uppdateringar ;) jag ska därför berätta hur mitt liv ser ut....

På dagen pluggar jag (försöker) heltid med en Mira hemma som inte vill se mamma vid böckerna/datorn hela tiden.
Jag jobbar för mammas företag och försöker hinna med ngn massagekund då och då.
Jag är ensam hemma med tre barn de flesta kvällarna eftersom Fredrik jobbar fram till 20 eller 00 på kvällen, och dessutom cirka 60 timmar i veckan och tre helger av fyra.
Jag har tre barn som behöver kärlek, mat och omtanke som mest på kvällen.
Jag har en ettåring som man inte kan lämna ur sikte en minut, och klockan 19 börjar detta barn förvandlas till världens jobbigaste unge, för då har jag börjat tröttna på att vara småbarnsmamma.
Klockan 20 sover Mira för det mesta och då ligger jag helt utslagen på soffan för att vakna till liv framåt 22.

DÅ BÖRJAR MITT LIV!!!

Så att jag inte bloggar förrän sent har sin enkla förklaring. Sen är inte mitt liv unikt på något sätt, det finns fler småbarnsföräldrar där ute, men oftast är man två vuxna hemma på kvällen och kan hjälpas åt.


Kommentarer
Postat av: petra S

Sådär hade jag det med när ungarna var små!" Men sen är det ju lite finurligt det där med internet och bloggar, det finns ju kvar dagen efter!!

ha det bra idag och försök få en liten nslappestund!!

Kram

Petra S

2010-09-29 @ 04:47:19
Postat av: Petra A

LÄser så gärna på morgonen till mitt morgonkaffe. Så dom som har svårt att hålla sig vakna tills du har bloggat får helt sonika hoppa över en kväll och spara tills dagen efter så har man ett nytt inlägg närhelst det passar. Jag FÖRSTÅR VERKLIGEN att det är svårt att hoppa över en dag av Malin-inlägg, men dom kan ju läsa min sålänge ;) Hihihihihi!

Pusspuss, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.....

2010-09-29 @ 06:43:29
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: Helen

Ja fy fasiken vad den tiden är jobbig.....men det är ganska jobbigt med äldre tonåringar för dom går ju aldrig och lägger sig. Jag blir just nu tokig av att jag inte har en enda ensam stund på kvällen.



Var ålder har ju sin charm förstås.

2010-09-29 @ 21:14:25
Postat av: Anonym

Jag beundrar dig Malin! Från och med nu är du min idol!!!

Hur orkar du?

Jag har inga barn men känner ändå att jag aldrig hinner nånting.

Förstår inte heller hur du klarar va utan Fredrik så mycket.

2010-09-29 @ 23:07:58
URL: http://tankarbytina.blogg.se/
Postat av: Malin

TACK Martina, inte alltid man är någons idol.. Men jag är bara dum och elak mot mig själv.



Och ni andra TACK, vet att ni haft/har detsamma, men när ska vi sluta vara så duktiga?

2010-09-30 @ 07:35:06
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0