Nu säger jag upp mig!

Har pissiga arbetsförhållanden, skitlön och dålig arbetsmiljö!!! Och snacka om arbetstiderna, här följs inga arbetstidslagar direkt!

- Farligt avfall (bajsblöjor i Miras rum)

- Farliga djur, stora som monster ibland (dammråttor)

- Farliga färdmedel (Miras gåstol)

- Ingen skyddsutrustning vid arbete (bebisleksaker överallt på golvet)

- Ingen löneförhöjning på mååånga år (begära förhandling kanske?)

- Risk för bullerskador (Barnens skrik när det går emot dom)

- Ingen möjlighet till att ta rast (inte ens när jag sitter på dass)

- Arbetstiden är dygnet runt utan veckovila och utan betald övertid

- Finns inget anställningsavtal med tydlig befattningsbeskrivning

- Mobbing och utfrysning (händer ibland när jag släpper en fis)

- Belysningen är hemsk, inte ens uttag (lever ju med en elektriker bara, skomakarens barn.....)

- Trakasserier (fast det är inte så farligt, jag gillar Fredriks sexuella trakasserierna)

- Arbetsbeskrivningen är för lång (mamma, sambo, vän, diskare, älskarinna,kock, lokalvårdare, trädgårdsmästare osv.....

ARBETSLATSEN BÖR STÄNGAS!

Det finns några fördelar ändå;
Lönen betals i form av Kärlek, värme, trygghet, respekt och Lycka. Inte många som får det insatt på sitt konto varje månad....


Tänk vilken lycka en nystädad diskbänk kan ge!


Kommentarer
Postat av: Helen

hahaha....Tänk vad studier i arbetsrätt gör dig klok ;-)!

2010-09-17 @ 20:44:57
Postat av: Veronica

hi hi hi =)

2010-09-17 @ 21:00:27
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0