Riktigt duktig mamma e jag =)

För idag har jag gjort kålpudding, känner mig helnöjd med mig själv. För en duktig mamma lagar husmanskost till sina barn med grönsaker och mjölk till. En duktig mamma städar prydligt och fint och tar disken direkt efter maten. En duktig mamma läser böcker för sina barn när dom ska lägga sig för natten, och en duktig mamma följer med på varenda fotbollsmatch. En duktig mamma går på varenda föräldramöte och räcker upp handen när dom frågar om man vill vara klassmamma...

Suck, jag är nog misslyckad trots min goda kålpudding.... Men jag vet att mina barn älskar mig trots alla mina fel och brister.


Kommentarer
Postat av: Helen

Klart du är världens bästa mamma för dina barn

2010-09-27 @ 22:18:55
Postat av: Jeanette

Ordet duktig får mig att vilja kräkas för jag känner verkligen att jag aldrig lever upp till den där perfekta mamma =S



Jag önskar jag hade mer ork till livet och mer ork att vara alla till lags, men efter utbrändhet har jag lärt mig att lyssna på mig själv och därför blir familjen ibland "lidande" av att jag är jag och inte bara mamma =´(

2010-09-28 @ 16:39:01
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Petra A

Tänk så mycket ångest vi kan ha.... Ändå är vi älskade av våra ungar. Vi älskar dom och dom älskar oss trots att varken dom eller vi är perfekta!!

Gullegulle dig för de finafina ord du skrev i min blogg om asperger. Underbara du!

2010-09-28 @ 18:16:01
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: Petra A

Och direkt kom föräldra-ångesten!! Klart att våra barn är perfekta!! Det var inte så jag menade. jag menade bara att våra barn också gör saker ibland som vi önskade att dom inte gjorde. hrmf, det där med vad andra tycker är också viktigt. Kände att jag var tvungen att kommentera en gång till för vad skulle annars ANDRA tycka om vad jag skrev innan....hmpf

2010-09-28 @ 18:18:14
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0