Vidriga skönhetsideal!!!

Hur sjukt är det??? Hur inpräntat är det, i alla fall i mitt huvud. Jag tror helt ärligt att jag kommer att vara lyckligare som smal, jag tror att andra uppskattar mig mer som smal... Jag är ytlig, MASSA ytlig! Jag vill ha pengar och åka runt i en flådig bil. Jag vill kunna resa 10 ggr om året och jag vill vara den som folk vänder sig om för att jag är skitsnygg. När ska jag bli vuxen och fatta att det är förb*nn*t kört?

Jag får alltid höra, "Jo men Malin du är såååååå härlig, charmig, omtänksam, mjuk, positiv bla bla bla".... Men jag vill va snygg, sexig, rik och kunna skita i alla andra. Suck.. PATETISK OCH YTLIG kan ni kalla mig... Eller är det rent av mänskligt? Eller är det omänskligt att trycka ner sig själv med utseende fixering och att aldrig bli nöjd? Att jag inte kan se den "härliga, charmiga, mjuka, omtänksamma personen som alla andra ser i mig och känna att, Fan alltså jag är skitbra som jag är och folk tycker om den jag är, jag kanske ska börja se det andra ser?

Snacka om att vara respektlös mot mig själv, och vad är det jag förmedlar till mina små....


Kommentarer
Postat av: Helen

Om man säger så här....du har tre underbara, friska och glada barn och det skulle vara svårt att få dessa och ha samma kropp som om du var 17. Du har hus och en fantastisk sambo som älskar dig för den du är.

Jag tycker att det är långt mycket mer värt än alla pengar, bilar, resor och supersexig kropp.



Så skit i skönhetsideal det gör dig bara ledsen. Du är bra precis som du är!

Skulle vilja påstå att det är rätt sexigt att ha lyckats med allt det du har gjort hittills.

2010-04-29 @ 22:51:55
Postat av: Ellen

Malin, du är bra som du är!!Innerst inne anar du nog det när ALLA säger samma sak! Tyvärr är det din egen snedvridna bild på dig själv som gör dig så desperat efter att vara smal osv.

Så läs tavlan som ligger här om och om igen tills du förstår!!Kram

2010-04-30 @ 17:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0