skitsöndag och på ett j*kla humör

Trist tråkigt och grått inlägg precis som mina tankar idag, känner mig så fet och äcklig idag så det inte är klokt, uppgiven och omotiverad och jag vill bara ÄTA!!!!!! Deppigt!Är tjurig... förlåt.. En sak jag tänker mkt på idag är att jag är trött på att blogga för min dotters skull, jag skriver varje dag men får liksom ingen respons. Ska jag skita i det då? Eller stänger jag kanske ner bloggen och skriver till Mira själv direkt. Hur mkt ska man lägga ner tid för andras skull när det inte känns som att det uppskattas?

I natt var det en hemsk natt! Jag vaknade av att det var någon/något i rummet bredvid, jag trodde att jag skulle sluta andas! Tankar som slog mig var ; Shit måste klä på mig kan inte visa mig i trosor för ngn; Har jag säkerhetskopia på min dator? m.m... Jisses vad jag hann fundera mkt! Till slut fick jag väckt Fredrik, jag vågade inte prata för högt för då skulle "dom" höra att jag var vaken, vågade knappt andas ju!
När vi smög upp såg vi ingen men sen förstod jag, KATTSKRÄLLET!! Grynet hade fångat en mus som den lekte med, ajabaja inte leka med maten! Suck.. efter det kunde jag inte somna om och mira vaknade halv 7. Jaha... blir deppig av sömnbrist och superotrevlig. Stackars oskyldiga familj som får leva med mig dessa monsterdagar

 Likt mig med stora ögon och "gravidmage"



Kommentarer
Postat av: Helen

Först tänker jag.....varför ska du sluta blogga för att andra inte läser om du gör det för Mira? Sen tänker jag att du kanske måste göra så att du bara gör det för hennes skull och om någon läser så blir det bara ett extra plus. Vänd tanken och försök se det skrivandet som positivt.

Jag tror också att många är lite oroliga för att kommentera för att dom inte vet hur man gör. Har man inte skrivit blogg själv så förstår man inte hur viktig det är att få respons.

Men jag tror ändå att många läser och följer bloggen med glädje. Jag skulle helt egoistiskt tycka att det var trist om du slutade blogga.Men det är nog lite jobbigt att ha två bloggar- det hade aldrig jag pallat.



Gällande ditt synsätt om dig själv och hur du ser ut: Nu får du skärpa dig Malin för du är vare sig tjock eller äcklig. TRAMS! Du är en kvinna som födde en underbar dotter för mindre än ett år sedan. You win som and you loose some...

Om du verkligen tittar dig själv i spegeln så måste väl du se vad vi andra ser: Du har gått ner massor i vikt och du är en riktigt snygg kvinna. Det syns så tydligt nu att du tappat vikt. Om du har svårt att se det, så titta i ditt viktväktarkort, ta fram måttbandet och fråga oss andra om vi tycker att det syns. För både kortet, måttbandet och vi andra kommer att intyga att du varit och är jätte duktig.

Ta dig en "ätardag"- smäll i dig allt du vill ha för det kommer vare sig göra till eller ifrån på vågen.



Kämpa vidare- ända in i kaklet som handbollsBengan skulle säga.



KRAM från syrran.

2010-05-23 @ 22:09:19
Postat av: Petra Azizov

Vilket fantastiskt svar du fick av Helen. Det är precis som hon säger om bloggandet.Gör det för dig själv och Mira. Din blogg är underbart härlig att läsa. Jag kommenterar ibland och inte ibland. De gånger jag inte gör det handlar det ofta om att jag inte hinner....men vill ändå snabbt in och se vad min favoritbloggare har hittat på att skriva om.

Jag är säker på att du varit jätteduktig vad gäller din viktminskning, du har ju berättat massor om hur mycket du har gått ner. Jag tycker du är superbra! Kämpa på och du, släpp bara taget ibland och ta ett nytt tag igen. Det fungerar säkert bra!

Kom igen nu Malin. Kramar från mig!

2010-05-23 @ 22:24:55
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: sara ♥

Oj vad läskigt, tur att det bara var katten :-)



när det gäller bloggandet så tycker jag att man främst ska blogga för sin egen skull. det ska ju vara KUL och man ska få ngt ut av det. självklart e det roligare när man får respons men huvudanlednignen för bloggen, det ska vara DU!



sedan tycker jag att det e vansnnigt mysiga att gå in och titta till hur du har det!



PUSS

2010-05-24 @ 03:41:08
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0